Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace podnikatelů v oblasti jazykového vzdělávání
Křikavová, Zuzana ; MBA, Roman Kožnar, (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci podnikatelů k podnikání v oblasti jazykového vzdělávání a motivaci v rozvoji podnikatelské činnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy z oboru motivace, podnikání a také pojmy související se sebeřízením podnikatele. V praktické části je proveden výzkum v první řadě formou osobních rozhovorů mezi zakladateli jazykových škol a následně také formou dotazníkového šetření mezi lektory cizích jazyků podnikajících na základě živnostenského oprávnění. Na základě výzkumů je proveden sběr dat, jehož analýza vede k vyhodnocení motivace podnikatelů a jejího porovnání mezi nimi. Závěr práce obsahuje vlastní návrhy řešení, které povedou ke zvýšení motivace v podnikatelské činnosti.
Prostředí, čas a výtvarná tvorba talentovaných žáků
Derflová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku rozvoje kreativity a seberealizace u talentovaných žáků v hodinách výtvarné výchovy. Rovněž sleduje kvalitu výtvarné tvorby v závislosti na pracovním prostředí, časové dotaci a situaci. Žákovi jsou předkládány náměty k tvorbě, které si může dotvářet a měnit podle své fantazie, svých pocitů a dovedností. Zaměřuji se na aspekt stálé vnitřní motivace v závislosti na vhodném tvůrčím prostředí a možnosti uplatnění individuálního řešení a zkoumám význam faktoru času, který má žák pro svou práci rozvrhem stanoven. Pomocí případové kvalitativní studie hledám odpověď i na to, jaká časová dotace je pro žáka dostatečná. Z výzkumu vyplývá, že vhodné prostředí pro tvorbu talentovaných žákyň je takové, ve kterém je poskytnuta potřebná volnost a prostor pro emancipaci, ve kterém se mohou vyjádřit a je pro ně stimulující. Vyhledávají dostatek motivace ke kreativitě a klidné, přívětivé prostředí s učitelem, který jim v roli průvodce v jejich tvorbě dopomáhá a poskytuje zpětnou vazbu. Nevhodné je pro ně naopak prostředí s triviálními úkoly, přílišný nátlak, nedostatečně erudovaný učitel a nedostatek stimulů a podpory. Rovněž výzkum ukazuje, že časová dotace dle rozvrhu je dostačující, pokud je využita efektivně. Důležité je klást důraz na dostatečnou motivaci a...
Osobnost manažera a rozvoj jeho kompetencí
Němečková, Libuša ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací metod vzdělávání manažerů a nalezení efektivní cesty rozvoje jejich kompetencí. Pro kvalitativní šetření jsou vybráni linioví manažeři ze soukromé sféry. Pomoci rozhovorů je zjištěno, jaké metody používají pro svůj osobní rozvoj a jaké jsou jimi preferované metody rozvoje. Práce analyzuje manažerské schopnosti, dovednosti a proces systematického vzdělávání a rozvoje. Nejsou opomenuta další manažerská témata, která s sebou tato pozice nese. Co předcházelo posunutí do role manažera? Jak manažeři pracují s lidmi? Jak je rozvíjejí? Jaký styl vedení využívají? Jak komunikují s lidmi při firemních změnách? Jak rozvíjí sebe a svůj tým? Jak pečují o své duševní zdraví, aby nevyhořeli? Vzdělávají se sami (sebeřízeně mimo podnik), rozvíjí dovednosti prostřednictvím firemních kurzů nebo upřednostňují vzdělávání pomoci vzdělavatele/lektora? Odhalí tedy jejich rozvojový plán a jeho nedostatky. Cílem diplomové práce je identifikovat, jaké metody a nástroje používají manažeři pro svůj rozvoj a jakým způsobem by rádi a efektivně rozvíjeli manažerské kompetence. Zda je jimi upřednostňováno e-learningové firemní vzdělávání, sebeřízené vzdělávání nebo by pro svůj rozvoj ocenili (nebo již oceňují) formu řízeného školení, tedy rozvíjení kompetencí vedené vzdělavatelem/lektorem. Na...
Vzdělávací program "I ve mně je lídr" na základní škole
Kubátová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzdělávacím programem "I ve mně je lídr" na 1. stupni základní školy. Je složena ze tří částí- teoretické, analytické a praktické. V teoretické části je představen samotný program a vymezen pojem návyk. Závěr této části je zaměřen na provázanost sebeřízení s rámcový vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Analytická část shrnuje zkušenosti a výsledky vzorové školy A. B. Combs a dalších škol, které tento program ve své výuce využívají, na základě analýzy českých i zahraničních zdrojů. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je reflektovat výuku, která je založena na sebeřízení a se opírá o poznatky získané v rámci teoretické části.
Sebeřízení ředitele ZUŠ
Egermaierová, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sebeřízení školského manažera v oblasti základního uměleckého školství. Cílem práce bylo zjistit, co ředitelé ZUŠ v Plzeňském a Jihočeském kraji považují za součást sebeřízení, co jejich sebeřízení ovlivňuje a jak se projevuje tento vliv v jejich pracovních i osobních životech. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda se ředitelé škol v oblasti sebeřízení vzdělávají a pokud ano, jakým způsobem. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů. Zabývá se kompetencemi a rolemi ředitelů škol, selfmanagementem, timemanagementem, delegováním, syndromem vyhoření, technikami zvládání stresu a obecně životní rovnováhou. Věnuje se také podrobněji emoční inteligenci a fázím kariéry ředitele školy v souvislosti s tím, jak oblast sebeřízení ovlivňují. Praxe přináší výsledky průzkumu, který probíhal formou dotazníkového šetření a doplňujících rozhovorů. Průzkum přinesl velmi zajímavá zjištění z prostředí pedagogicko-uměleckého školství, z oblasti pracovních a osobních životů klíčových postav této vzdělávací sféry - ředitelů ZUŠ. Zkušenosti, a v některých případech výpovědi o závažných důsledcích neuplatňování mechanismů sebeřízení, jsou zachyceny v osobních rozhovorech autorky práce s dotázanými respondenty. Tato zjištění potvrzují často...
7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ
Ioannidis, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: ,,7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ" Anotace: Téma diplomové práce je ,,7 návyků - akční výzkum na 1. stupni ZŠ". Text je rozdělen na dvě části. V první části objasňuje základní teoretickou terminologii užitou v této práci a poté se zaměřuje na klasifikaci 7 návyků. Soustředila jsem se na popis 7 návyků šťastných dětí a kriticky projednala dopad učení se jim na základní škole. Ve výzkumné části jsem vycházela z informací o 7 návycích šťastných dětí a z programu I ve mně je lídr s jeho didaktickým užitím v lekcích se skupinou. Klíčová slova: návyky, sebeřízení, leadership, akční výzkum, I ve mně je lídr
Optimální prospívání ("flourish") manažera nadnárodní organizace
Rohlíková, Petra ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent) ; Štětovská, Iva (oponent)
Role manažera klade vysoké nároky na daného jedince z hlediska kvalitního sebeřízení, a to především v oblasti vyvažování nároků této role a individuálních potřeb a hodnot jednotlivce. Disertační práce se zabývá možnostmi udržení osobní pohody v kontextu výkonu manažerské role v nadnárodní korporaci. Ústředním tématem je především jev flourish (optimální prospívání) definovaný americkým psychologem Martinem Seligmanem. Flourish ve své podstatě zahrnuje jak subjektivní, hédonickou složku (prožitek štěstí); tak i eudaimonickou kvalitu, jež staví na prospěšnosti daného jedince pro širší společenství. Prožitek jevu flourish je úzce provázaný se sebepojetím jedince; jeho obsah má subjektivní charakter. Práce v nadnárodním prostředí v sobě skrývá jistá specifika, která mohou snižovat kvalitu tohoto jevu u daných manažerů. Jedná se především o nutnost stálé adaptace na změny, práci v turbulentním prostředí, spolupráci spojenou s interferencemi různých kultur (národnostních i organizačních), práci v maticové struktuře či častý důraz na hédonismus či konzumní způsob fungování. Realizovaný výzkum má převážně kvalitativní charakter; mapuje stěžejní témata, kterým je třeba v budoucnosti věnovat více empirické pozornosti. Zaměřuje se na hlubší pochopení funkčních oblastí a strategií, které jedincům v manažerské...
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školy
Problematika čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků
Šimonová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou plánování a čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků v jednotlivých typech škol a školských zařízení v okrese Havlíčkův Brod zřizovaných obcemi, v návaznosti na platné právní předpisy. Vychází z předpokladu, že čerpání dovolené je plánováno za účelem vyčerpání veškeré dovolené všech pracovníků v daném roce, ve kterém mají na její čerpání nárok. Práce shrnuje důvody, pro které dochází k nevyčerpání dovolené, přináší pohled na soulad s právními předpisy a vyhodnocení, ve kterých součástech škol, a u které kategorie pracovníků jsou největší problémy s čerpáním dovolené a jak to ovlivňuje rozpočet škol. Výsledky výzkumného šetření by se mohly aplikovat při funkčním studiu ředitelů.
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.